βιογραφικό

Αντιγόνη Γαρυφαλλάκη, M. Ed.

Ψυχολόγος, Συστημική Οικογενειακή Θεραπεύτρια

 

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα. Είμαι Ψυχολόγος, κάτοχος άδειας άσκησης επαγγέλματος (Α.Π. 3659/30-07-12) καθώς και μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων.

 

Εκπαίδευση/Ακαδημαϊκή Πορεία

 

Ολοκλήρωσα το βασικό μου πτυχίο στο Τμήμα Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών ακολουθώντας την μεγάλη μου αγάπη τον άνθρωπο, τη συμπεριφορά του, τα συναισθήματα και την ανάκλαση αυτών στο μακρόκοσμο της κοινωνίας μας. Συνέχισα σε μεταπτυχιακές σπουδές μου στο Ηνωμένο Βασίλειο λαμβάνοντας τον τίτλο M.Ed. Psychology of Education από το University of Manchester, ενώ παράλληλα ολοκλήρωσα το Σεμινάριο Εξειδίκευσης στην Ειδική Αγωγή του Πανεπιστημίου Αθηνών (500 ωρών) συνθέτοντας με αυτόν τον τρόπο την ψυχολογία με την εκπαίδευση και την υποστήριξη μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Έχω ολοκληρώσει με επιτυχία το τετραετές Πρόγραμμα Εκπαίδευσης στη Συστημική Ψυχοθεραπεία και Θεραπεία Οικογένειας στο Εργαστήριο Διερεύνησης Ανθρωπίνων Σχέσεων (ΕΔΑΣ), διευρύνοντας τους θεωρητικούς ορίζοντες και αποκτώντας σημαντική κλινική εμπειρία κοντά σε καταξιωμένους ψυχοθεραπευτές και επόπτες. Αυτή τη στιγμή παρακολουθώ την Επαγγελματική Επιμόρφωση στην Ψυχολογική Αξιολόγηση στο Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου (ΑΚΜΑ).

 

Επαγγελματική Πορεία

 

Από το 2015 εώς το 2021 εργάστηκα ως Εκπαιδευτική Ψυχολόγος στην δημόσια εκπαίδευση προσφέροντας υπηρεσίες αξιολόγησης και υποστήριξης σε μαθητές γενικής και ειδικής αγωγής και στις οικογένειές τους. Έχω συνεργαστεί σε εθελοντικό επίπεδο με Κέντρα Ψυχικής Υγείας και μη-κερδοσκοπικούς οργανισμούς με στόχο την πρόληψη αλλά και προαγωγή της ψυχικής υγείας παιδιών, εφήβων και των οικογενειών τους. Επιπλέον, είμαι επιστημονική συνεργάτης και αρθρογραφώ στο ηλεκτρονικό περιοδικό  Psychology- Η πύλη της Ψυχολογίας. Επιπλέον, είμαι εισηγήτρια ομιλιών και βιωματικών σεμιναρίων στο πλαίσιο της δράσης «Φροντίζω  τον  εαυτό  μου,  Νοιάζομαι  για  σένα» με στόχο  την  ενημέρωση,  ευαισθητοποίηση  και  ενίσχυση όσων φροντίζουν τη σχολική κοινότητα (εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές).

Τέλος, από το 2017 διατηρώ ιδιωτικό γραφείο στην Καλλιθέα παρέχοντας υπηρεσίες ψυχολόγου σε ενήλικες, οικογένειες και ζευγάρια.

Το 2023 ολοκλήρωσα την 7ετή ψυχοθεραπευτική πορεία μου, ενώ από το 2015 βρίσκομαι σε εποπτεία προκειμένου να διασφαλίζεται η βέλτιστη ποιότητα της θεραπευτικής πορείας των ανθρώπων που με εμπιστεύονται.

Θεωρητική Προσέγγιση

Το θεωρητικό μοντέλο βάσει του οποίο εργάζομαι στην ιδιωτική μου πρακτική ονομάζεται Συνθετικό Μοντέλο Συστημικής Θεραπείας (ΣYOY.Θ.).

Η  συστημική  προσέγγιση  εμφανίζεται  στα  μέσα  του  20ου  αιώνα,  ως  μια  ολιστική προσέγγιση.  Είναι  μία συνθετική προσέγγιση, περιλαμβάνει, δηλαδή,  ένα μεγάλο αριθμό μοντέλων. Η συστημική ψυχοθεραπεία εστιάζει στις σχέσεις  μεταξύ  των  ατόμων  και  όχι  στο  κάθε  άτομο  ξεχωριστά  και  μεμονωμένα. 

Οι σύγχρονες φωνές στο χώρο της συστημικής-οικογενειακής θεραπείας δεν μένουν στην παθογένεση των εκάστοτε ψυχολογικών προβλημάτων και δυσκολιών και τη στοχοποίηση της οικογένειας ως υπεύθυνης για την ανάδειξη αυτών. Αντίθετα, προχωράει στην υπόθεση ότι τα οικογενειακά συστήματα διαθέτουν πόρους, δυνάμεις και τρόπους να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες αυτές. Βασικός στόχος της συστημικής- οικογενειακής θεραπείας είναι να δώσει στα ζωντανά συστήματα ερεθίσματα, τα οποία θα βοηθούν τα μέλη να  αναπτύξουν  νέα  σχήματα  μεταξύ  τους,  να  αποκτήσουν  μια  νέα  μορφή οργάνωσης, που να καθιστά δυνατή την ανάπτυξη και επίλυση των δυσκολιών.

Η συστημική- οικογενειακή ψυχοθεραπεία εφαρμόζεται σε άτομα, ζευγάρια, οικογένειες και ομάδες.

Η συνθετική φύση αυτού του μοντέλου θεραπείας αντικατοπτρίζεται και σε πρακτικό επίπεδο. Με αυτόν τον τρόπο ο θεραπευτής έχει πρόσβαση σε μία ευρέα γκάμα τεχνικών και παρεμβάσεων προς εφαρμογή. Έτσι η θεραπεία μπορεί να πάρει ποικίλες μορφές (ατομική, ζεύγους, οικογένειας, ομάδας) ή και μείξη αυτών ανάλογα με το θεραπευτικό σχεδιασμό και τις ανάγκες των θεραπεύομενων.

Δημοσιεύσεις

  • Garyfallaki, A. (2013). The role of personality traits in the perception of occupational stress and the copying styles of teachers: a few points to consider. In A-S. Antoniou & C.L. Cooper (2015), Coping, Personality and the Workplace: Responding to Psychological Crisis and Critical Events. Burlington, USA: Gower.
  • Katakis, Ch.; Spanou, P.; Garyfallaki, A.; Tsarmpopoulou, M-A. (2019). Our Siblings: The elephant in the therapy room. Workshop presented in the EFTA-SIPPR conference. Naples, Italy.
  • Katakis, Ch.; Garyfallaki, A.; Gerantoni, K.; Mylona, Z.; Tsarmpopoulou, M-A. (2019). Use of Self in Clinical Supervision: An Integrative Approach. Workshop presented in the EFTA-SIPPR conference. Naples, Italy.

Αντιγόνη Γαρυφαλλάκη,  All Rights Reserved. Privacy and Cookie Policy